بنیامین بهادری بالاخره عذر خواهی کرد

بنیامین بهادری بالاخره عذر خواهی کرد
روزهای کرونایی کماکان در اکنون عبورند و فعالیت‌های موسیقایی هنرمندان فعال این میدان هم کماکان تحت‌تأثیر مهاجرت طولانی این ویروس سرسخت در سراسر عالم جای‌دارد . اما برخلاف روزهای ابتدا , فعلاً خبری از بازار داغ اجراهای زنده و رابطه رو در رو با مخاطب نیست و همین دستور موجب خلاقیت‌های مختلفی شده که در هفته‌های پیشین جزء آن ها در رسانه‌های قانونی نیز منعکس شدن پیدا کرد .

ولی در همین ماجرای کنسرت‌های مجازی نیز اتفاقاتی بعداز یادگرفتن این پدیده پدیدآمد که تنی چند از هنرمندان را در حالت سرگردانی قرار بخشید , قوانینی که مبنای سردرگمی در آن نشأت گرفته از ضرورت اخذ جواز از مراجع مربوطه مدنی از جمله محل کار آوا وزارت تمدن و پند اسلامی و اداره تهیه و تنظیم قوانین صوت و تصویر فراگیر فضای مجازی از نهاد های متعلق به اداره صدا و سیما بود و در غایت با توضیحات محمد اله کمک مدیرکل دفتر کار آهنگ وزارت ارشادوراهنمایی در شیوه برگزاری کنسرت‌های آنلاین و آفلاین آوا در صفحه ها مجازی صورت روشن‌تری به خویش گرفت .

از ماجرای اجراها و بدعت‌های پیرامون آن که بگذریم , فرصت در منزل ماندن هنرمندان آهنگ موجب شد که تنی چند از فعالان رسانه‌ای که بخش اعظم تمرکز خویش را در فضای مجازی معطوف کرده‌اند , برنامه‌ریزی‌هایی برای رای زنی با بعضی از هنرمندان این حوزه که تاکنون کمتر از آنان در رسانه‌های قانونی گفتمان و خبر خوانده بودیم , داشته باشند . قوانینی که در روزهای کرونایی موجب پیدایش حاشیه‌هایی نو شد و فعالیت را به جایی رساند که همین حاشیه‌ها بیشتر از نوشته به دیده آمد . آنچنان که خیلی از همین اظهارات توانست تبدیل به تیترهای با اهمیت بعضا رسانه‌ها و محافل مطبوعاتی و هنری شود .

گزارش پیش رو که درپی گروه فعالیت‌های مجموعه هنر خبرگزاری مهر در جهت پوشش فعالیت‌های مجازی هنرمندان آوا در روزهای کرونایی تنظیم شده , انعکاسی مختصر و تعیین شده‌ای از مجموع این حوادث است که بوسیله همسایه آهنگ طی روزهای کرونایی در فضای مجازی تعیین شده است .

سالار عقیلی و یک کنسرت خانوادگی

سالار عقیلی خواننده آوا اهل ایران که در هفته‌های اخیر همراه خانواده «همیشه همراهش» همت کرده در پویش «در _ منزل _ بمانیم» حضور بدون شوخی داشته باشد , آدینه ۱۲ اردیبهشت همراه با همسر نوازنده‌اش حریر شریعت‌زاده در برگه اینستاگرامش کنسرت آنلاینی را پیش روی مخاطبان قرار بخشید . کنسرتی که در آخرها اجرا با خوانندگی ماهور عقیلی پسرش هم همراه شد و وی هم درین کنسرت خانوادگی از درون منزل کمپانی کرد .

این خواننده آوا اهل ایران در جزء کنسرت خانوادگی خویش از محمدرضا شجریان خواننده پیشکسوت آهنگ اهل ایران که‌این ایام در بستر بیماری است , یاد کرد و خاطرنشان کرد : به صورت حتم مدرس محمدرضا شجریان اسطوره نغمه جمهوری اسلامی ایران و صدای این مردمان است . اینجانب و اکثری از هنرمندانی که در حوزه خوانندگی کار می‌نمایند وام دار ایشان می باشند و می بایست خودشان را شاگرد وی بدانند . درهرمورد امیدوارم خدا هرچه زودتر به مدرس شجریان سالمی بدهد و درحال حاضر ایشان خوب تر شود تا ما بازهم بتوانیم از هنر گرانقدر و بالای ایشان در سرزمین استعمال کنیم .

او اعلام کرد : برگزاری چنین برنامه‌ای در وضعیت بحرانی فعلی حرکتی خویش جوش بود , چون دلم برای شما مردمان عزیز تنگ شده بود و همگی آنهایی که منرا میشناسند و دنبال می‌نمایند , میدانند که اینجانب شیفته مردمم هستم و خیلی آن‌ها‌را دوست دارم و دلم می خواهد با شما باشم . همانگونه که می دانید اینجانب در آوا فراوان فعال بوده و هستم و درحال حاضر برای اینجانب طاقت فرسا است که سه ماه شمارا نبینم و به همین منظور طی تصمیمی کاملاً خودجوش خواستیم نزد شما و به خانه‌هاتان بیاییم .

عقیلی درین کنسرت مجازی بود که به روزجهانی خدمتکار نیز اشاره نمود و اذعان کرد : روز خدمتکار را به کلیه زحمت‌کشان و کارگران عزیز و کریم که به خاطر آسایش و راحتی ما همت مینمایند شادباش میگویم و امیدوارم عالی و خوش باشید و هرچه زودتر بیماری لعنتی کرونا از مملکت ما و از دنیا برود تا ما بازهم بتوانیم در سرویس مردمان عزیز و تمام قشرها جامعه باشیم . ما خدمتگزار شما هستیم . چه در کنج قفس باشم چه در پرواز می خوانم / قناری فطرتم تا زنده‌ام نغمه میخوانم . فرقی نمیکند کجا باشم و جای جای باشم برای مردمم تا آخری نفس خواهم خواند .

«خوشه چین» اثر روح‌الله خالقی با گرامیداشت روز استاد , «حانیه» به آهنگسازی فرید سعادتمند و «وطنم ای شوکت پابرجا» به آهنگسازی بابک زرین اثراتی بودند که عقیلی در‌این کنسرت آنلاین همراه با خانواده اش اجرا کرد .

حریر شریعت زاده همسر سالار عقیلی و از هنرمندان میدان نوازندگی پیانو هم در‌این کنسرت انلاین اظهار‌کرد : ما مردمان جمهوری اسلامی ایران را عاشقانه دوست داریم و به آنان عشق و علاقه می‌ورزیم و درحال حاضر مضاعف خرسند و خوشوقتیم که‌این خوشبختی نصیبمان شده تا از این نحوه آن‌ها‌را ببینیم . زیاد دلتنگ شما هستیم چون نمی‌توانیم نفس‌های گرمتان را در تالار حس کنیم و انرژی مثبتتان را از نزدیک اخذ کنیم , ولی از این‌که به وسیله کنسرت لایو در خدمتتان هستیم زیاد خوشحالیم و با علاقه برایتان میخوانیم و می‌نوازیم .

بنیامین بهادری بالاخره پوزش طلبی کرد

بنیامین بهادری قطعاً یک کدام از تیزهوش‌ترین و اما پرحاشیه‌ترین خواننده‌گان آهنگ پاپ جمهوری اسلامی ایران در ده سال اخیر است که درصورتی که هوشمندی و موقعیت‌شناسی ذاتی خویش را در حوزه تخصصی خویش یعنی به عبارتی آوا به عمل میبرد , قطعاً می‌توانست پله‌های بیشتری را در مسیر پیشرفت و ترقی طی نماید . قوانینی که در بزنگاه‌های گوناگون از معاش فردی و هنری‌اش به عینه چشم شد و از بنیامین بهادری خواننده‌ای ساخته که با وجود کیفیت خیر چندان میانگین خویش در حوزه خوانندگی البته کماکان با علاقه مندان متعددی مواجه است و قادر است تحت عنوان یک برگ چیره در نظام اقتصادی آوا اهل ایران به خصوص آوا پاپ به اکانت آید .

این حاشیه ها تمامی و کلیه مصداقی است برای ابراز رغبت خواننده «دنیا دیگه مث تو نداره» به لبه , که قطعاً در کارزار صنعت آوا جهان یکی مؤلفه‌های چشم شدن و در بورس ماندن استحاشیه‌های این خواننده که عالی روش و ترسیم بازگشتن از حالت ناکامی به حالت برد را بلد است , درین سالیان کم نبودند از ماجرای دعوای رسانه‌ای اش با محسن رجب‌پور مدیرعامل مؤسسه موزیک شرقی و رئیس دیرین برنامه‌هایش گرفته تا ماجرای غم‌انگیز البته پرحاشیه مرگ همسر اولش و مورد ها دیگری زیرا مهاجرتش به ایالات متحده و تزویج دوم , ابراز رغبت برای معاش در هندوستان و بازی در فیلم «سلام بمبئی» , خوانش قطعه غوغا برانگیز «کبیر» و این نهایی اجرای قطعه «بوی عیدی» یا این که به عبارتی «کودکانه» در برنامه «دورهمی» مهران مدیری که از طرف شهیار قنبری و اسفندیار منفردزاده ( سازندگان حیاتی قطعه با صدای مرحوم فرهاد مهراد ) برای وی به اتهام سرقت هنری دردسرهای متعددی صحیح کرد .

این حاشیه ها همگی و همگی مصداقی است برای ابراز رغبت خواننده «دنیا دیگه مث تو نداره» به لبه , که قطعاً در کارزار صنعت آوا جهان یکی مؤلفه‌های چشم شدن و در بورس ماندن است .

بنیامین بهادری بعد از اجرای قطعه جنجالی «بوی عیدی» در برنامه «دورهمی» که برای وی دردسرآفرین نیز بود , ترجیح اعطا کرد بعد از بیانات تند اسفندیار منفردزاده و شهیار قنبری در صفحه های شخصی‌شان بی صدا نماید . البته احتمالا تصور نیز نمیکرد که‌این واکنش‌های تند , موجب ساخت یک موج رسانه‌ای نو شود که‌این به این شکل اورا زیر فشار قرار دهد . قوانینی که ممکن است در چشم شدن مجدد بنیامین بهادری آن نیز بعداز مدت‌ها غایب بودن در رسانه‌ها و اجرا بی تأثیر فقدان و برای وی فضایی را ساخت که خواه ناخواه بایستی برای آن واکنشی می‌داشت .

بالاخره وی مراد یا این که اجباری تصمیم گرفت که روز شنبه شب سیزدهم اردیبهشت در حضور طرفدارانش با خبرنگاران مذاکره نماید , قوانینی که به نظر استانداردهای رسانه‌ای اصلاً در چارچوب بنیادین و قاعده مند قرار ندارد . حتی این که خبرنگاری رغبت داشته با وی وارد بحران شود ولی حجم بزرگ دوست داران سینه چاک و علی القاعده واکنش‌های احساساتی آنان به خواننده مورد علاقه‌شان اذن حضور در‌این معضل را نداد . کما این‌که تجربه نشان داده هنگامی خبرنگاری در‌این گفتگوهای زنده فضای مجازی حضور پیدا کرده و احیاناً نقدی را برای شخص رای زنی شونده وارد مینماید این داستان در صورتی‌که به مذاق هنرمند و طرفدارانش خوش نیاید سرانجام حزن انگیزی زیرا «ریپورت» شدن و مواجهه با گونه های و اقسام دشنام‌ها در انتظارخبرنگاراست!

به هرحال بنیامین بهادری درین مذاکره که به شدت پراسترس و آشفته به حیث می سید , ضمن تعریف پریشان‌حال و فارغ از چارچوب آنچه درپی حاشیه‌های حضورش در برنامه «دورهمی» و اجرای قطعه «بوی عیدی» تجربه کرد , دفتر کار آوا و کمپانی آوا شرقی را تقصیر‌کار با اهمیت حاشیه‌های اتفاق افتاده تیتر کرده و ذکر کرد که‌این قطعه اجرا شده از دفتر کار آهنگ وزارت ارشادوراهنمایی بوسیله مدیریت برنامه‌های سابقش جواز گرفته بود , البته در عین اکنون خاطرنشان کرد : «چون اسفندیار منفردزاده و شهیار قنبری از مشاهیر آوا و نوا می باشند اینجانب در همین جا بابت پیش وارد شدن چنین قوانینی پوزش طلبی می کنم . درهرمورد این دو هنرمند از مشاهیر میباشند و اینجانب نمی‌توانم به آسانی از این حزن عبور کنم . »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آهنگ «دلتنگ تو ام» حجت اشرف زاده منتشر شد

چ اردیبهشت 24 , 1399
آهنگ «دلتنگ تو ام» حجت اشرف زاده منتشر شد تک آهنگ «دلتنگ توام» با موزیک حسین غیاثی , آهنگسازی محمد محتشمی و خوانندگی حجت اشرف‌زاده در اختیار مخاطبان قرار گرفت . حجت اشرف‌زاده در توضیحات این قطعه آورده است : «رسالتی برا بودن , برای شما زیستن , برای شما ساختن و خوندن ما رو کنار نیز قرار داده . توی این ایام , دلمون ادب می خواد , دلمون علاقه به کلیه آدم‌ها و نگاهی از آسمون می‌خواد تا ما […]