ردیف نوازی میرزا عبد الله بین المللی شد

ورژن بین‌المللی گروه «ردیف نوازی» سطر میرزا عبدالله به قصه نورعلی برومند و اجرای تار حسین علیزاده در قالب هفت گالری بوسیله مؤسسه «تار و پود» در فروشگاه‌های دیجیتالی دارای اعتبار عالم پیش روی مخاطبان قرار گرفت .

تکثیر این شرکت در حالی است که او‌لین عصر نشر آن بوسیله مؤسسه فرهنگی هنری «ماهور» به مدیر محمد موسوی سال ۱۳۷۱ انجام شده بود و اکنون با تغییراتی دردست شنوندگان قرار گرفته است .

در توضیح این موسسه آمده بود : «ردیف بدون نقص میرزا عبدالله به قصه نورعلی برومند با اجرای تار حسین علیزاده که اجرای آن با سه تار هم قبلاً به صورت پنج سی‌دی غیروابسته پخش شده بود , به معرفی میرزا عبدالله , نورعلی برومند و حسین علیزاده میپردازد . بخش دیگر گالری به مداد حسین علیزاده , مفاهیم سطر , دستگاه , کناره , نقش گوشه‌ها و بعضی اصطلاحات مرتبط با سطر را توضیح میدهد و سی کناره مشترک در دستگاه‌ها و آوازهای سطر میرزا عبدالله را , با ارائه نت نوشت آن‌ها , معرفی مینماید . »

«واریاسیون های کردی – ارکسترال» , «عصیان – ارکسترال» , «سواران دشت آرزو – ۱۳۵۶ – خوانند‌گان : بیژن کامکار , شهرام ناظری» , «حصار – ۱۳۵۶» , «کنسرت همایون – دو نوازی ابداعی با سه تار و تمبک مجید خلج» , «راست پنجگاه – دو نوازی ابداعی با سه تار و تمبک مجید خلج» , «کنسرت موزیک – دو نوازی ابداعی با سه تار و تمبک مجید خلج» , «هم نوایی – با همیاری ارشد طهماسبی و داریوش زرگری» , «سرودهای آذربایجان» , «ماهور – تک نوازی با تار – ۱۳۶۲» , «سه گاه – تک نوازی با تار – ۱۳۶۲» , «نوروز – خواننده : شهرام ناظری – ۱۳۶۲» , «ترکمن – تک نوازی با سه تار – ۱۳۶۷» , «شورانگیز – خواننده : شهرام ناظری – ۱۳۶۷» , «راز و نیاز – خواننده : علیرضا افتخاری – اجرا با مجموعه عارف – ۱۳۶۷» , «نوبانگ قدیمی – ۱۳۶۹» , «صبحگاهی – خواننده : محسن کرامتی» , «آوای مهر – ۱۳۷۰» , «پایکوبی – تک نوازی با سه تار – ۱۳۷۲» , «پریا و قصه‌های ننه دریا» , «راز تازه – با ملازمت و همراهی محسن کرامتی , افسانه رثایی و علی صمدپور – ۱۳۷۵» , «از اعصار – با ملازمت محسن کرامتی , افسانه رثایی و علی شیرازی – ۱۳۷۸» آلبوم‌هایی می باشند که در دهه‌های قبل پیش روی مخاطبان قرار گرفته‌اند .

آلبوم‌های «چهارگاه – بیات ترک – با همیاری حسین همگانی و محمد قادر حلم – ۱۳۸۰» , «هجرانی – ۱۳۸۰» , «پرنده‌ها با تمبک مجید خلج» , «مادران زمین با تمبک مجید خلج» , «زمستان است – خواننده : محمدرضا شجریان – ۱۳۸۰» , «بی تو به راز نمیشود – خواننده : محمدرضا شجریان – سال ۱۳۸۰» , «سلانه – ۱۳۸۱» , «فریاد – خواننده : محمدرضا شجریان – سال ۱۳۸۳» , «به تماشای آب‌های سفید – با ملازمت جیوان گاسپاریان – ۱۳۸۲» , «ساز خاموش – خواننده : محمدرضا شجریان – سال ۱۳۸۶» , «سرود مهر – خواننده : محمدرضا شجریان – سال ۱۳۸۶» , «سرود گل – سال ۱۳۸۶» , «آن و آن – دو نوازی سه تار و تمبک پژمان حدادی – ۱۳۸۷» , «ماه و مه – تک نوازس ساز شورانگیز – ۱۳۸۸» , «من درصورتی که پرنده بودم – با ملازمت مجموعه نیز آوایان – ۱۳۸۸» , «نوای نور و روشنایی – دو نوازی شورانگیز و تمبک مجید خلج – ۱۳۸۸» , «کنسرت باده تویی – با ملازمت و همراهی تیم نیز آوایان – ۱۳۹۳» , «غمنومه فریدون – به نویسندگی و کارگردانی عهد کهن – ۱۳۹۶» , «عشقیم گل – خواننده : محمد معتمدی با ملازمت و همراهی مجموعه نیز آوایان – سال ۱۳۹۴» هم یکسری دیگر از اثراتی می باشند که تا به امروز از حسین علیزاده برای طرف داران آوا اهل ایران عرضه شده‌است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شعر مولانا را با آهنگ دیسکویی می‌خوانند و می‌گویند موسیقی عرفانی است

ج خرداد 16 , 1399
مبحث آوا تندرست و ناسالم طی قرنها به جایگاهی رسیده که می توان دسته عالی را از بد تشخیص اعطا کرد . امروزه ازین مقوله عبور کرده ایم و بحثی که مدلول همین مسئله است , تلقی جور ای از موسیقیدانان و مخاطبین در سطحی فراتر , بر وجود «موسیقی عرفانی» است که نزد اکثری در چارچوب مباحث دیالکتیک بدان پرداخته می شود . مبحثی که مضاعف جای اختلال داراست و می بایست بیشتر بدان پرداخته شود . پیرامون دعوا مذکور این سوال در ذهن متبادر می […]