ساسی مانکن؛ نماینده ی جامعه؟

ساسی مانکن ; نماینده ی جامعه؟
چند روز پیش آرش نصیری یادداشتی در رابطه قطعه «دکتر» از ساسی متن بود که با چند دفعه خواندنش , نتوانستم از نوشتن جواب منصرف نحس . اما بازهم پیش از هر چیزی بایستی بیان کنم متاسفم که احتمالا با نوشتن این نوشته در غایت گشوده بعضا تاءمل نمایند اینجانب قصد دفاع از ساسی را دارم , البته بایستی بیان‌کنم اختلال اینجانب با این جماعت از شما بیشتر است . البته این برهان نمیشود با راه , عارضه ها و نگاه شما موافق باشم . سوالاتی در رابطه یادداشت شما دارم , پس اینجانب نیز می‌نویسم چراکه راهی به جز گفت‌وگو نیست .

در بخش نخستین متنتان نوشتید با این که به تئوری مکر باور ندارید البته این توشه چاره‌ای ندارید که چنین تصور کنید : «باید تامل کنیم همین‌طور است . یعنی نمیشود یک نفر , هر کی , این‌قدر پرت از جامعه و فضای جان دار باشد و این‌گونه تمامی را نگران نماید . لابد هدف‌های دیگری پشت آن است . »

چرا همین جا توضیح ندادید که حدستان درباره با این دسیسه چیست؟ ساسی از چه کسی خط و ربط و لابد پول می گیرد که فرهنگ وتمدن کشور را نابود کند؟ از دشمن؟ میگویید «کسی انقدر پرت از جامعه و فضای موجود» همگی را نگران کرده است؟ می توانم بپرسم یک سری نفر به صورت کلی کشور ایران نگران شدند؟ می توانم بپرسم یک سری نفر از هشتگ بیشعوری درباره با این قطعه استعمال کردند؟ آری صحت دارد احتمال دارد اینجانب و شما و چندین همکار و موزیسین از وجود این قطعه نگران هستیم , ولی نسبت تعداد کسانی که‌این قطعه را گوش دادند و نگرانند به آن‌هایی که در پلی‌لیستشان ذخیره کردند یک‌سری درصد است؟ به نظرم نگران‌ها به یک دهم درصد نیز نمی رسند . اما که آمار دقیقی ندارم البته لابه‌لای این مردمان و ماشین کرایه ای و فروشگاه و رفقایم بزرگ شدم و دو دو تا چهارتایی کردم .

در نصیب دیگری از نوشته نوشتید «فکر فرمائید که در‌این ایام , تمامی توجه‌ها به جامعه طبابت است و کلیه همت می نمایند با آن ها هم‌دلی نمایند و به آن ها روحیه بدهند , به دلیل آنکه در صف اولیه نزاع با این ویروس ناخوانده‌اند . از طرفی مدرسه ها تعطیل است و بچه‌ها در خانه‌اند و بدون شغل و خانواده‌ها سرگرم و نگران آموزششان و آنگاه , یک نفر از جامعه آهنگ , آهنگی منتشر می نماید به اسم پزشک معالج و در آن , با لهجه و بیانی سخیف و کلماتی که چه بسا یک آهنگ معمولی نیز نیست , حرف‌هایی می زند و توصیه‌هایی مینماید که کلیه جامعه فرهنگی را شوریده مینماید . » چطور بدین فیض رسیدید که ساسی این آهنگ را در روزها کرونایی ساخت کرده؟ با یک اکانت سرانگشتی می‌توان مطمئن بود که‌این آهنگ پیش از روزها تعطیلی مدرسه ها تشکیل شده . از منظر زننده بودن , «دکتر» کاملاً به سوی فعالیت‌های گذشته ساسی است و اما که هیچ صحبتی یا این که نشانه‌ای از شرایط کنونی میهن در آن نیست ; پس طاقت فرسا می‌توان فرض کرد این قطعه با دقت به موقعیت فعلی محصل ها و پزشکان ایجاد شده‌است . در هرصورت چه بسا درصورتی که حرفتان نیز صحیح باشد , چیزی عوض نمی شود ; به دلیل آنکه وی توانسته و موج‌سواری کرده , کاری که اکثری روز جاری استادش می باشند .

درپی گفتید : «او ممکن است می خواهد در پرده‌دری با امیرتتلو رقابت نماید ; ولی به زعم مخلوق اکانت وی از تتلو کاملاً جدا است . مخاطبان آوا تتلو فرق دارا‌هستند و صرفا کودک ها نیستند و اساساً بنیان آوا و نوا وی کاملاً فرق داراست و لااقل از لحاظ فنی ( خیر فرهنگی ) حرف‌هایی برای اعلام کردن دارااست و چه بسا احتمالا بیشترشان رده اعتراضی نیز دارا هستند و به نوعی عیب گیری اجتماعی می باشند , گیرم با لهجه و بیانی هتاکانه» . چطور به‌این سود رسیدید که مخاطبان ساسی فقط خردسال ها هستند؟ یعنی در صورتی‌که در جزء نوا گفته شود ; «بچه‌های توی خونه , محصلای توو خونه عهد بدید حرفای دکتر معالج ( ساسی ) یادتون بمونه» , صرفا مخاطبان قطعه خردسال ها هستند؟ یعنی در‌حالتی که راوی می‌گفت آهای پسران از 27 تا 32 سال اینو یادتون بمونه , دیگر مخاطبانش تنها آن ها بودند؟ خیر , «مردم ایران» مخاطب این آهنگ میباشند . به عبارتی مردمی که روی سخن شما با آن ها است و منجر شدند این آهنگ میلیونی پلی شود . از طرفی میگویید اثر ها تتلو از دید فنی ( خیر فرهنگی ) حرف‌هایی برای اعلام کردن داراست ; کاش این مباحث فنی را توضیح می‌دادید که ما نیز با استانداردهایی که تتلو داراست و ساسی ندارد آشنا شویم . و اما در پاراگراف بعدی می گویید ترانه‌های تتلو مقام اعتراضی دارا هستند و انتقاد اجتماعی هستند! کاش توضیح می‌دادید کدام اثرها تتلو که در 1سال قبل منتشر کرده توشه اعتراضی و اجتماعی دارند؟ چرا برای عیب گیری ساسی به تتلو مقبولیت می‌بخشید؟

پیرو نوشتید : «اما اکثر اوقات شغل های ساسی از لحاظ شعر و آوا نیز فاجعه و تکراری‌اند . ممکن است شما آهنگی برای شعف صحیح فرمایید که صرفاً تحرک برانگیزند . مثال‌ها دراین مورد زیادند . آن ها یک ریتم‌اند , با تنطیم عالی و اکثر اوقات پیدایش ولی کلامشان بیشتر مِعر است و اهمیتی نیز ندارد . ولی اینکه درین موقعیت , هر که قبلاً آهنگ‌های خنده رو منتشر کرده و آهنگ‌هایش نیز متاسفانه خیلی شنیده می گردد , آهنگی منتشر نماید که ریتمش خنده رو و کلامش وهن همگی چیز است , واقعاً یا این که نشانه‌ای از به عبارتی هشتگ پر اسم و رسم است یا این که ریشه در جاهای دیگر داراست . وی از جاهایی خط میگیرد که تیشه به ریشه تمامی چیز بزند و بیان کننده تیشه به ریشه همگی چیز نیز خورده است : به میزان چشم و شنیده شدن این آهنگ در سایت‌ها و صفحه ها مجازی نگاه کنید!» . در‌حالتی که می گوید ترانه‌های این اثر ها معر می باشند و اهمیتی ندارند چطور حال این توشه اهمیت پیدا نموده است . چرا مانند سایر اثر ها مبتذلی که درون جمهوری اسلامی ایران ایجاد می شود با آن برخورد نکنیم و دیده نبندیم؟ چه‌گونه می‌توان به‌این سود رسید که در صورتی‌که کسی بلد است چرندیاتی صحیح نماید و مردمان ما نیز دوستش داشته باشند از جایی خط می‌گیرد؟ آقای نصیری بگذارید با روش خودتان برهان کنم که خوبتر نشان دهم ادله غلط چه طور به فیض نادرست ختم می شود . با تئوری مکر راجع به متن شما احتمالا این تفکر به ذهن اینجانب خطور نماید که شما سالیان است برنامه استعدادیابی هزار صدا را مدیر میکنید پس دربین تهیه‌کنندگان اهل ایران روابطی دارید و نمی خواهید آن ها را بر نیز بزنید , پس چشمتان را به روی مزخرفات داخلی می‌بندید و اتفاقاً کسی را علامت میگیرید که خیر رابطه‌ای کاری با وی دارید و خیر هیچ‌وقت برقرار خواهد شد . خیر اینجانب این دلیل را نمی کنم که سود نادرست نیز نگیرم .

ولی در پایان چنین نوشتید : «اما در‌این بین خوی مسئولانه نیز کم کمبود . به هر صورت وی عضوی از جامعه آوا است و بعضا از اعضای جامعه آوا باطن و بیرون مملکت بدین خوی برخورد نشان داده‌اند ; البته متاسفانه هنوز کسی آهنگی در رابطه این ایام نخوانده و این آهنگ فقط آهنگ پخش شده در‌این تراز از چشم شدن است . بدین ترتیب خطاب به جامعه طبابت و مردمان نگران بایستی اظهار کرد که وی نماینده جامعه آهنگ نیست , وی جراحت جامعه آهنگ است» . تعجب می کنم شما که مدام در دل جامعه میباشید چطور شاکیان ساسی و آنهایی که هشتگ بیشعوری زدند را جامعه طبی و مردمان نگران میخوانید؟ خیر , یک جمع هنرمند , موزیسین کلاسیک , سنتی , راک , جز و چندین روزنامهنگار مانند اینجانب و شما , مردمان نگران نیستند . جامعه طبی چرا؟ مگر آن ها نگران و اندوهگین هستند؟ مگر با قطعات شبیه در هم اکنون شعف نیستند؟ کاش شما نیز پذیرش میکردید ساسی نمادی از جامعه جمهوری اسلامی ایران است و اتفاقا جامعه را نیز خوب تر از اینجانب و شما می‌شناسد . وی نیز نظیر بخش اعظمی از خوانندههای پاپ داخلی , تهیه‌کننده و مجموعه مشاور داراست و در اتاق فکرهایشان جامعه را بررسی می کنند تا مبنی بر ذوق وسلیقه همگانی قطعهای بسازند که هیت شود . بیایید بپذیریم این جامعهی ماست و در‌صورتی‌که اشخاصی در سختی از این شرایط با نیز همدل می‌باشند قسمت کمتر محض محسوب می‌شوند . چه عالی که ما همدیگر را داریم و دست از کله شقی و اعتراض برنمیداریم البته لطفاً مخاطب متنتان را عوض نمائید و ولی استدلالهایتان را نیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سرطان حمید هیراد تایید شد

ش فروردین 9 , 1399
سرطان حمید هیراد تایید شد ابتلای «حمید هیراد» به سرطان , روز جاری بعداز مدت‌ها علنی شد . به نقل از «موسیقی ما» , ماجرای بیماری این خواننده‌ی برنا آهنگ پاپ و ابتلایش به سرطان خون که از مدت‌ها پیش در محافل موسیقایی مطرح می شد , روز جاری برای نخستین بار به صورت همگانی اعلام شد و بازتاب‌های متعددی در فضای مجازی داشت . یک کدام از مدیران کمپانی «آوازی نو» در گفت‌وگو با […]